پشتیبانی کمپ ترک اعتیاد احیاء تازه
پاسخگوی همه سوالات شما عزیزان هستیم.

09358666564 09122687608

مزایای استفاده از هیپنوتیزم برای ترک اعتیاد به دخانیات

folder_openمقالات
commentبدون دیدگاه

تاریخ بروز رسانی : 1401/03/29 – توسط : admin

استفاده از هیپنوتیزم برای ترک اعتیاد به دخانیات

رهایی از دام اعتیاد با هیپنوتیزم
رهایی از دام اعتیاد با هیپنوتیزم

هیپنوتیزم یک درمان موثر در ترک اعتیاد به مواد مخدر است که می تواند برای درمان انواع دیگر مشکلات روانی نیز مورد استفاده قرار گیرد. هیپنوتیزم (هایفوتراپی) توسط یک درمانگر آموزش دیده،( معمولاً یک روانشناس دارای مجوز) همراه با مراجعه کننده ای که از این روند مطلع بوده و آن را درک کرده و رضایت می دهد، انجام می شود. اگر قصد ترک اعتیاد به دخانیات به روش هیپنوتیزم درمانی را دارید، در این مطلب از احیاء تازه(بهترین کمپ ترک اعتیاد تهران) با ما همراه باشید.

هیپنوتیزم چیست؟ تاثیر هیپنوتیزم برای ترک اعتیاد به مخدر

هیپنوتیزم یک فرآیند علمی محسوب می شود و باعث تغییر سطح هوشیاری فرد می شود که به عنوان حالت خلسه نیز شناخته شده است. این فرآیند توسط یک فرد هیپنوتیزم کننده یا هیپنوتراپیست بر روی شخص مورد نظر انجام می شود. تغییر هوشیاری فردی که هیپنوتیزم می شود، بیش از یک احساس است و در آن سطح هوشیاری فرد گسترش می یابد. در واقع می توان آن را در قرائت EEG مغز افراد هیپنوتیزمی اندازه گیری و مشاهده کرد.

خود کلمه هیپنوتیزم، به معنای تمرین القای هیپنوتیزم در خود است. تفاوت اصلی که بین هیپنوتیزم هدایت شده و خود هیپنوتیزم وجود دارد این است که خود هیپنوتیزم نیاز به درک نحوه ایجاد هیپنوتیزم در خود را دارد اما در هیپنوتیزم هدایت شده شما نیازی نیست کاری انجام دهید و کافی است با درمانگر خود پیش بروید و‌ مقاومت نکنید.

هیپنوتیزم درمانی چگونه انجام می شود؟

هیپنوتیزم درمانی چگونه انجام می شود؟
هیپنوتیزم درمانی چگونه انجام می شود؟

در حالت هیپنوتیزم یا خلسه، فرد کمتر از آنچه در اطرافش می گذرد آگاه می شود. در حالی که عمیقا بر روی برخی از تجربه های درونی خود تمرکز دارد. این تجربیات درونی می تواند شامل افکار، احساسات، خاطرات و تخیلات او باشد.

افرادی که در حالت هیپنوتیزم قرار می گیرند، عمیقا جذب می شوند. جذب، نوعی تمرکز ذهنی عمیق است. آن ها از نظر ذهنی درگیر چیزی هستند که در آن لحظه درک می کنند، تصور می کنند یا در مورد آن فکر می کنند. مانند زمانی که شما در حال خواندن کتاب یا در حال تماشای فیلمی هستید ممکن است به گونه ای غرق یا به اصطلاح جذب آن کتاب یا فیلم شوید که متوجه اطراف خود نشوید.

کاربرد هیپنوتیزم برای کمک به ترک اعتیاد نیز دقیقا به همین شکل است. به گفته احیاء تازه(بهترین کمپ ترک اعتیاد تهران)، هیپنوتیزم کننده می تواند بیمار را برای دقایقی به عالم دیگری ببرد. در این عالم به فرد نشان می دهد که اعتیاد چه مضراتی برای او دارد و با ترک اعتیاد چقدر روز به روز حالش بهتر خواهد شد.

هیپنوتیزم درمانی چگونه به اعتیاد به مواد مخدر کمک می کند؟

مزایای استفاده از هیپنوتیزم برای ترک اعتیاد به دخانیات
مزایای استفاده از هیپنوتیزم برای ترک اعتیاد به دخانیات

در حالت هیپنوتیزم، فرد هیپنوتیزم شده می تواند به سطح عمیق تری از هوشیاری برسد و روی ناخودآگاه خود نیز تسلط داشته باشد. در این حالت، فرد می تواند بیشتر تخیل کند و گاهی اوقات، می تواند به خاطرات فراموش شده گذشته خود دسترسی پیدا کند.

اگرچه این خاطرات همیشه قابل اطمینان نیستند و هیچ اطمینانی وجود ندارد که آن ها قطعا واقعی اند! افسانه های زیادی در مورد هیپنوتیزم و هیپنوتیزم درمانی وجود دارد و بسیاری از آن ها این موضوع را مطرح می کنند که آیا هیپنوتیزم موثر است یا خیر. در واقع، اگر هیپنوتیزم توسط یک هیپنوتراپیست آموزش دیده انجام می شود، یک راه موثر، بدون خطر و کاملا ایمن برای ترک اعتیاد به دخانیات محسوب می‌شود.

لازم به ذکر است که هیپنوتیزم، نوعی ترک اعتیاد اختیاری بحساب می آید. زیرا در ترک اعتیاد اجباری فرد نمی خواهد ترک کند؛ ولی در استفاده از هیپنوتیزم برای ترک مواد، فرد باید به باور درست برای ترک اعتیاد تمایلی رسیده باشد.

حالت هیپنوتیزم پر از آرامش و تمرکز است و بدن فرد در حالت بسیار ریلکس و آرام قرار دارد. این حالت می تواند به افرادی که اعتیاد به دخانیات دارند کمک کند تا دیدگاه متفاوتی در مورد رفتار های اعتیاد آور خود داشته باشند. همچنین می تواند کمک کند تا اعتیاد به مواد مخدر که در فرد وجود دارد، به حداقل برسد و ترک آن تبدیل به یک امر دست یافتنی شود.

در واقع، هیپنوتیزم می تواند به افرادی که اعتیاد به دخانیات دارند کمک کند تا اراده خود را افزایش دهند و به وسوسه های اعتیاد آور خود غلبه کنند؛ زیرا  باعث کاهش آگاهی محیطی فرد، افزایش توجه و تاثیر پذیری او می شود تا بتواند به طور موثر شبکه های عصبی و فیزیولوژیکی را قادر به تغییر الگو ها و شرایط خاص کند.

اگر چه هیپنوتیزم روی هر فرد تاثیر متفاوتی دارد، اما برخی از افرادی که تحت درمان هیپنوتیزم قرار می گیرند، می توانند توانایی رهایی از برخی الگو ها و عادات رفتاری اشتباه که در طولانی مدت وجود داشته است، را داشته باشند.

جمع بندی تاثیر هیپنوتیزم برای ترک اعتیاد به دخانیات

ترک اعتیاد با هیپنوتیزم
ترک اعتیاد با هیپنوتیزم

هیپنوتیزم درمانی یک روش علمی و کلاسیک برای ترک اعتیاد های مختلف مثل اعتیاد به مواد مخدر می باشد. برخی از روان‌ شناسان در کمپ ترک اعتیاد روی مراجعین خود، جهت درمان از آن استفاده می کنند. هیپنوتیزم می تواند برای درمان افرادی که اختلالات روانی مانند استرس، فوبیا و… دارند و همچنین افرادی که اعتیاد به ‌مواد مخدر دارند موثر باشد. با این حال افرادی هستند که هیپنوتیزم را قبول ندارند و آن را نوعی جادو به حساب می آورند.

در حالی که هیپنوتیزم درمانی روشی برای باز کردن پتانسیل های درونی انسان از طریق قدرت تمرکز، آرامش و تاثیرپذیری است. این عمل بر پایه ی اصول روان شناسی انجام می شود و کسی که هیپنوتیزم را انجام می دهد، باید دارای گواهی نامه علمی هیپنوتیزم باشد. البته ناگفته نماند به دلیل اینکه هیپنوتیزم یک روش پیچیده و‌ چالش برانگیز است، در تمام افراد و برای همه کارساز نیست.

شما می توانید علاوه بر این روش، روش های موثر ترک اعتیاد به دخانیات را با مراجعه به احیاء تازه(بهترین کمپ ترک اعتیاد اختیاری در تهران) بدست آورید. ما و متتخصصین ما در روش های ترک اعتیاد اجباری و اختیاری شما را همراهی می کنیم و با ارائه بهترین خدمات ترک با کمترین هزینه، شما را برای همیشه از دام اعتیاد خلاص کنیم. می توانید همین الان با ما تماس بگیرید و مشاوره رایگان دریافت کنید.

برای تماس با ما ، میتوانید از صفحه “ثبت نام در کمپ” اقدام به ثبت نام و همچنین تماس با مشاوران ما نمایید ، یا از سمت راست ، پایین میتوانید با ما به صورت انلاین در تماس باشید ، همچنین میتوانید مارا در شبکه های مجازی “اینستاگرام کمپ ترک اعتیاد احیاء تازه” دنبال نمایید و با مشاوران ما در ارتباط باشید . به امید جهانی پاک تر به دور از بیماری اعتیاد .

لطفا به این مطلب امتیاز دهید.
مقاله قبلی
3 روش ترک اعتیاد در خانه
مقاله بعدی
4 مرحله برای ترک هروئین
درباره کمپ ترک اعتیاد اختیاری و اجباری بیشتر بدانید
Tags: درمان اعتیاد با هیپنوتیزم, هیپنوتیزم, هیپنوتیزم چیست, هیپنوتیزم درمانی

پست های مرتبط :

نتیجه‌ای پیدا نشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.