درمان کرونا با تریاک

folder_openتریاک, مقالات
comment3 دیدگاه

تاریخ بروز رسانی : 1402/05/11 – توسط : MHA007

درمان کرونا با تریاک! تاثیر دخانیات بر بیمار کرونایی

درمان کرونا با تریاک
درمان کرونا با تریاک

درمان کرونا با تریاک یکی از مورد بحث ترین مسائل در درمان این بیماری مهلک است. از جمله معروف «معتاد ها نمی گیرند!» گرفته تا خبر هایی حاکی از آن که تریاک و شیره آن می تواند در درمان کرونا معجزه کند! حال سوال اصلی اینجا است که آیا واقعا درمان کرونا در فردی با اعتیاد به دخانیات امکان پذیر است؟ آیا کشیدن سیگار باعث خطر بیشتر ابتلا به کرونا می شود؟ آیا شیره تریاک کرونا را درمان می کند؟ جواب تمامی این سوالات را در این مطلب احیاء تازه (کمپ ترک اعتیاد تهران) خواهید یافت. پس تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

تریاک و کرونا؛ هر یک در بدن چه کار می کنند؟

ابتدا به بررسی بیماری شایع و بسیار خطرناک کرونا بپردازیم. خبر ورود کرونا ویروس به ایران در اواخر بهمن ماه سال 1398 به گوش می رسید. در ابتدا به شکل بسیار جدی کل کشور به حالت قرنطینه و آماده باش در آمد. پس از آن کم کم برای همگان عادی شده و رفته رفته حضور کرونا در مجالس و مهمانی ها کمتر حس شد! اما در صورتی که اینطور نیست و کرونا همیشه در کمین است.

ویروس کرونا با ورود به بدن به شکل بسیار پر سرعتی شروع به تقسیم شده می کند. اگر ویروس نتواند به سطح سلول ها متصل شود، طی چند دقیقه می میرد. اما اینجا است که کرونا قدرت خود را نشان می دهد! در بدو ورود این ویروس به بدن، ویروس به سرعت به سمت ناحیه گلو و مجاری تنفسی حرکت می کند. سپس در آنجا مستقر شده و شروع به تقسیم و آلوده کردن بدن می کند.

در موارد پیشرفته تر هم این ویروس با پیشروی در مجاری تنفسی، وارد ریه ها می شود. سپس باعث درگیری شدید سلول های تنفسی ریه می شود. به اصطلاح می گوییم ریه فرد درگیر است.

حال تریاک! این ماده مخدر بد بو، پر فروش ترین ماده مخدر در ایران است و بالا تر از سیگار و ماری جوانا در رتبه اول قرار دارد. پس بخش عظیمی از صنعت دخانیات ایران را تریاک تشکیل داده است. تریاک نوعی گیاه سبز است که پس از برداشت خشک شده و شیره آن گرفته می شود. سپس به مصارف مصرف کننده های عزیز می رسد!

نقش تریاک و کرونا در ریه تقریبا شبیه هم است! به این صورت که دود تریاک نیز وارد مجاری تنفسی شده و ریه را درگیر می کند. هر دو، حجم تنفسی را در فرد معتاد و یا بیمار بشدت کم می کنند.

آیا فرد معتاد به دخانیات در خطر بیشتر ابتلا به کرونا است؟

ترک تریاک
ترک تریاک

بصورت کلی اعتیاد به دخانیات خود باعث ابتلا بیشتر به کرونا نمی شود. به گفته مرکز احیاء تازه (کمپ ترک اعتیاد تهران) خطر ابتلا برای همه افراد در برابر ویروس کرونا تقریبا یکسان است. حال تفاوت فرد بیمار و معتاد به دخانیات با فردی سالم در اینجا است:

  1. فرد سالم ریه های سالم و حجم تنفسی بالای 2 لیتر (ماکسیمم حجم تنفسی ریه انسان 5 لیتر است که در ورزشکاران اینگونه است) را دارا است. در حالی که فرد معتاد حجم تنفسی بسیار پایین تری دارد؛ پس در مواجهه با کرونا، دچار نفس تنگی شدیدی خواهد شد.
  2. فردی که اعتیاد به دخانیات دارد، در صورت تحت فشار قرارگرفتن و عدم مصرف تریاک و یا دخانیات، ممکن است اضطراب و نگرانی بیش از حدی تجربه کند! اما فرد سالم می تواند کنترل بیشتری روی خود و انگیزه اش برای بهبودی داشته باشد.
  3. فرد سالم می تواند در صورت بهبودی از چنگ کرونا، با کمترین عوارض با بیماری خداحافظی کند. اما فرد معتاد از چنگ این بیماری با مشکلات بیشتری خلاص خواهد شد.

تریاک و دخانیات چگونه می توانند کرونا را نابود کند؟

کرونا و دخانیات
کرونا و دخانیات

تریاک نوعی از مواد مخدر است که سرشار از نیکوتین است. نیکوتین ماده ای است که به مقدار کم در بدن انسان بطور طبیعی وجود دارد؛ اما در صورت مصرف آن بصورت خارجی، بدن به مقدار بسیار زیاد آن عادت می کند. به حدی که حتی کوچکترین دستور مغز نیز باید با وجود نیکوتین همراه باشد!

حال تریاک و شیره تریاک در درمان کرونا به این صورت می تواند موثر باشد که بعنوان یک ماده محرک وارد بدن می شود. این ماده به سرعت وارد مغز شده و کار انتقال پیام های عصبی را به سرعت انجام می دهد. دیگر اثرات تریاک پس از ورود به بدن شامل موارد زیر می شود:

  • تحریک گیرنده های عصبی
  • افزایش ترشح آدرنالین (هورمون هیجان)
  • افزایش سرعت و تعداد تپش قلب
  • افزایش فشار خون
  • افزایش تنفس و تا حدی حجم تنفسی (البته در کوتاه مدت)
  • و…
تاثیر اعتیاد به دخانیات
درمان کرونا با تریاک

پس تا اینجا شاید مصرف تریاک در درمان کرونا خوب بنظر برسد؛ اما در ادامه و پس از عدم دریافت دوز بیشتر نیکوتین پس از دو ساعت، احساس خستگی شدید، احساس درد در قفسه سینه، سرگیجه، احساس تنگی نفس و… در بدن شروع به نمایان شدن می کند.

خاصیت مسکن بودن دخانیات در درمان کرونا

فردی که اعتیاد به دخانیات دارد، پس از هر بار مصرف تریاک و یا دیگر دخانیات، به آرامشی نسبی دست می یابد. این آرامش نتیجه همان تاثیر نیکوتین بر سیستم عصبی است. فرد احساس می کند همه چیز بر وفق مراد است! اما این فقط نتیجه کوتاه مدت مصرف تریاک و دخانیات است.

حال این برای افرادی که به مصرف دخانیات مثل تریاک عادت نکرده اند، مثل سم است! چرا که بدن بطور عادی به مبارزه با کرونا می پردازد، حال اگر ماده مخدری قوی وارد آن شود، بین این دو و واکنش بین آن ها می ماند. این کار (استفاده از تریاک در درمان کرونا) ممکن است نتیجه ای کاملا عکس آنچه که در تصور فرد وجود دارد بدهد.

احیاء تازه (بهترین کمپ ترک اعتیاد تهران) در ادامه به شما تاثیر واقعی اعتیاد و مصرف تریاک در درمان کرونا را شرح خواهد داد.

تاثیر اعتیاد به دخانیات هنگام درگیری با بیماری کرونا

تاثیر اعتیاد به دخانیات
تاثیر اعتیاد به دخانیات

گفتیم که حجم تنفسی مهم ترین عامل در هنگام درگیری ریه با کرونا است. حال این درگیری که باعث می شود تنگی نفس به سراغ فرد بیمار آید، باعث کاهش اکسیژن رسانی به سلول های بدن می شود. پس در نتیجه عملکرد کلی بدن به مشکل بر می خورد.

فردی که اعتیاد به دخانیات دارد، از قبل ریه خود را به دود تریاک و دیگر دخانیات درگیر کرده است. حال با ورود ویروس کرونا به بدن، نتیجه کاملا معکوس و ناگوار خواهد بود! چرا که با ورود ویروس زمان تنفس عمیق بیمار فرا می رسد، اما حجم تنفسی ریه های فرد معتاد بدلیل اعتیاد به دخانیات پایین است. پس منجر به عدم توانایی در نفس کشیدن خواهد شد.

حال اگر فردی که به مواد مخدر اعتیاد ندارد، دود تریاک را وارد ریه های خود بکند، چه می شود؟ این کار باعث درگیری بیشتر و شدید تر سلول های مخاطی مجاری تنفسی می شود. این امر هم سبب می شود مژک های مجاری تنفسی بشدت تحت تاثیر قرار بگیرند. پس از آن هم ریه تحت فشار دود وارده قرار خواهد گرفت. پس انجام این همه کار و تحمل این خطرات ارزش امتحان این را ندارد که آیا تریاک باعث درمان کرونا می شود یا خیر!

هر فرد معتاد که کرونا بگیرد، دیگر راه برگشت ندارد؟

ترس از کرونا
ترس از کرونا

می دانیم که کرونا پس از درگیر کردن فرد، عوارضی از خود بر جای می گذارد. این عوارض با توجه به شدت درگیری بیمار، ممکن است عادی یا حاد باشند. عوارضی مانند سردرد، خستگی دائم، تنگی نفس، سرفه و… ممکن است در بدن فرد باقی بماند.

حال کسی که اعتیاد به دخانیات دارد، پس از بهبودی از بستر بیماری کرونا، ممکن است متحمل عوارض شدید تری باشد. دلیل این امر این است که سیستم ایمنی در این فرد دچار تخریب بسیار شده است. همچنین درگیری ریه ها و بخش تنفس فرد معتاد بیشتر از فرد عادی است. پس می توان این انتظار را داشت که تاثیر کرونا روی معتادان بیشتر است!

فیلم| آیا تریاک کرونا را درمان می‌ کند؟

خلاصه مطلب و جمع بندی

در این مطلب آموزشی به بررسی موارد مختلف و کاربردی در زندگی امروز جامعه پرداختیم. ابتدا با بررسی تریاک و کرونا در کنار هم آغاز کردیم. سپس تاثیرات تریاک و دخانیات بر سیستم بدنی انسان را شرح دادیم. در ادامه به سوالات مختلفی از جمله امکان درمان کرونا با تریاک و دخانیات پاسخ دادیم. قطعا همه ما افرادی را می شناسیم که این مطلب و موارد آموزنده آن به درد ایشان بخورد. پس براحتی این مطلب را با عزیزان خود به اشتراک بگذارید.

بصورت کلی اینکه بگوییم تریاک و دخانیات در درمان کرونا تاثیر دارند اشتباه است! مصرف تریاک و دیگر دخانیات باعث تحریک سریع بدن و پاسخگویی آن می شود. در عین حال باعث خراب تر شدن وضعیت فرد درگیر با کرونا نیز خواهد شد!

حال نوبت شما است! شما نیز نظر خود را درباره تاثیر دخانیات بر بدن انسان بخصوص در درمان بیماری کرونا بگویید. براحتی می توانید در بخش نظرات زیر این مطلب کامنت بگذارید.

در ضمن برای خلاص شدن دائمی از شر اعتیاد به دخانیات می توانید با متخصصین احیاء تازه (مرکز ترک اعتیاد تهران) تماس بگیرید. با ایشان مشاوره داشته باشید تا با اراده خود به امید خدا این مهمان نابجا و مضر را از زندگی خود و عزیزانتان بیرون کنید.

لطفا به این مطلب امتیاز دهید.
مقاله قبلی
خطر سیگار و دیابت
مقاله بعدی
بهترین و آسانترین روش ترک اعتیاد به تریاک
درباره کمپ ترک اعتیاد اختیاری و اجباری بیشتر بدانید
Tags: ترک تریاک, تریاک, درمان کرونا, درمان کرونا با تریاک, درمان کرونا با تریاک نی نی سایت, کرونا, مصرف تریاک در کرونا

پست های مرتبط :

3 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

  • آواتار سمانه
    سمانه
    1400-07-21 17:00

    مرسی که مردمو از جهل نجات میدید ، این مقاله کامل را درباره ترک تریاک با کرونا را به شوهرم نشون دادم و انشالله که قانع شده باشد .

    پاسخ
    • سلام کاربرگرامی
      بله عده زیادی از مردم به بهانه کرونا تریاک مصرف میکردند که ما توانستیم بخشی از تجربیات خودمان را در اختیار انان قرار بدیم .

      پاسخ
  • […] عدم ابتلای بیمار به کرونا قطعی شود. پس بیمار می تواند تست کرونا را هم در مراکز بهداشتی و هم در مرکز درمانی احیاء […]

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.