پشتیبانی کمپ ترک اعتیاد احیاء تازه
پاسخگوی همه سوالات شما عزیزان هستیم.

09358666564 09122687608

عوارض اعتیاد به مواد مخدر

folder_openمقالات
commentبدون دیدگاه

تاریخ بروز رسانی : 1401/10/30 – توسط : MHA007

عوارض اعتیاد به مواد مخدر

اعتیاد یک بیماری پیچیده است که شامل ناتوانی در توقف مصرف یک ماده یا انجام یک رفتار آسیب ‌رسان خاص است. اعتیاد ممکن است منجر به طیفی از اثرات نامطلوب روانی، فیزیولوژیکی و شخصی در فرد شود. عوارض اعتیاد اغلب به نوع ماده مصرفی رفتار بستگی دارد.

اعتیاد به انواع مواد مخدر که به آن اختلال مصرف مواد نیز گفته می شود، بیماری محسوب می شود که بر مغز و رفتار فرد تأثیر منفی می گذارد و باعث ناتوانی در کنترل مصرف دارو خواهد شد. موادی از جمله الکل، ماری جوانا و نیکوتین نیز جزو مواد مخدر به شمار می روند.

هنگامی که به موادی اعتیاد دارید، ممکن است علیرغم آسیبی که به همراه دارد، به مصرف آن ادامه دهید. اعتیاد به مواد مخدر یا دارو ممکن است با استفاده آزمایشی از ماده مخدر تفریحی در موقعیت های اجتماعی اغاز شود و برای برخی افراد، به عادت تبدیل می شود.

برای برخی دیگر نیز به ویژه در مورد مواد افیونی، اعتیاد به مواد مخدر با قرارگیری در معرض دوستی با افراد ناباب شروع می شود.

عوارض اعتیاد مواد مخدر
عوارض اعتیاد مواد مخدر

اعتیاد به مواد مخدر چقدر خطرناک است؟

خطر و آسیب اعتیاد و اینکه چقدر سریع معتادبه آن اعتیاد دارید بسته به مواد مخدر متفاوت است. برخی از داروها، مانند مسکن های افیونی، خطر بیشتری دارند و سریع تر از سایرین باعث اعتیاد می شوند. با گذر زمان، ممکن است افراد به دوزهای بیشتری از دارو برای افزایش نیاز داشته باشند.

به زودی احتمال دارد تنها برای احساس خوب به دارو نیاز داشته باشید. همانطور که مصرف مواد مخدر به مراتب افزایش می یابد، ممکن است افراد متوجه شوند که بدون دارو به طور فزاینده ای زندگی و تنفس دشوار است. تلاش برای توقف یا ترک عادت مصرف مواد مخدر ممکن است باعث هوس شدید شود و افراد را از نظر جسمی بیمار کند (علائم ترک).(درباره علائم ترک اعتیاد بیشتر بخوانید.)

ممکن است برای غلبه بر اعتیاد به مواد مخدر و رهایی از مواد مخدر به کمک پزشک، خانواده، دوستان، گروه های حمایتی یا یک برنامه درمانی سازمان یافته نیاز داشته باشید.

علائم اعتیاد

علائم اعتیاد به مواد مخدر شامل موارد زیر است که به طور کامل آن را توضیح خواهیم داد.

  • داشتن میل شدید به مواد مخدر که جلوی هرگونه افکار دیگر را می گیرد.
  • با گذشت زمان، نیاز به مقدار بیشتری از دارو برای رسیدن به اثر قبلی خواهید داشت
  • مصرف بیشتری از دارو در مدت زمان طولانی تر
  • خرج کردن پول برای دارو، حتی اگر توانایی مالی خوبی ندارید
  • عدم انجام مسئولیت های کاری و کاهش فعالیت های اجتماعی یا تفریحی به دلیل مصرف مواد مخدر
  • انجام اقداماتی از جمله دزدی برای دریافت دارو که معمولاً انجام نمی‌دادید.
  • رانندگی یا انجام سایر فعالیت های غیر متعادل زمانی که تحت تأثیر مواد مخدر هستید.
  • هدر دادن زمان زیادی برای تهیه و خرید مواد مخدر
  • شکست در تلاش برای ترک مصرف دارو
  • هنگام تلاش برای قطع مصرف دارو، تجربه علائم ترک

شناخت مصرف ناسالم مواد مخدر در اعضای خانواده

ترک اعتیاد
Complications of drug addiction

گاهی اوقات تشخیص بدخلقی یا اضطراب عادی نوجوانان و حتی جوانان از علائم مصرف مواد دشوار است. نشانه های احتمالی مبنی بر مصرف مواد مخدر به وسیله نوجوان یا سایر اعضای خانواده عبارتند از:

  1. مشکلات در مدرسه یا محل کار: غیبت مکرر از مدرسه یا محل کار، بی علاقگی ناگهانی به فعالیت های مدرسه یا کار، یا کاهش نمرات یا عملکرد کاری
  2. مشکلات سلامت جسمانی: کمبود انرژی و انگیزه، کاهش یا افزایش وزن، یا قرمزی چشم
  3. ظاهر نادیده گرفته شده: عدم علاقه به لباس، آراستگی یا ظاهر
  4. تغییرات در خلق و خوی: تلاش های اغراق آمیز برای جلوگیری از ورود اعضای خانواده به اتاق او یا پنهان کاری در مورد جایی که با دوستانش می رود. یا تغییرات در رفتار و روابط با خانواده و دوستان
  5. مسائل مالی: درخواست های ناگهانی پول بدون توضیح معقول. یا کشف شما مبنی بر مفقود شدن یا دزدیده شدن پول یا ناپدید شدن اقلام از خانه شما، که نشان می دهد شاید برای حمایت از مصرف مواد مخدر فروخته می شوند.

درباره “مهم ترین علل گرایش نوجوانان به مصرف سیگار در جامعه امروزی“بیشتر بخوانید.

تشخیص علائم مصرف مواد مخدر یا مسمومیت

علائم و نشانه های مصرف مواد مخدر ممکن است با توجه به نوع دارو متفاوت باشد. در ادامه چندین نمونه را مشاهده خواهید کرد.

ماری جوانا، حشیش و سایر مواد حاوی شاهدانه

مردم حشیش را با کشیدن سیگار، خوردن یا استنشاق شکل تبخیر شده دارو مصرف می کنند. حشیش اغلب مقدم است یا همراه با مواد دیگری مانند الکل یا داروهای غیرقانونی استفاده می شود و اغلب اولین ماده مخدری است که آزمایش می شود.

علائم و نشانه های استفاده اخیر می تواند موارد زیر را شامل شود.

  • افزایش حس بینایی، شنیداری و چشایی
  • افزایش فشار خون و ضربان قلب
  • چشمان قرمز
  • دهان خشک
  • کاهش هماهنگی

(درباره “چگونگی ترک اعتیاد به ماری جوانا” بیشتر بخوانید.)

K2، ادویه و نمک حمام

دو گروه از مواد مخدر مصنوعی کانابینوئیدهای مصنوعی و کاتینون ‌های جایگزین یا مصنوعی. در اکثر کشور ها غیرقانونی هستند. اثرات این داروها می تواند خطرناک و غیرقابل پیش بینی باشد، زیرا کنترل کیفی وجود ندارد و ممکن است برخی از مواد تشکیل دهنده شناخته نشده باشند.

کانابینوئیدهای مصنوعی که K2 یا Spice نیز نامیده می شوند، روی گیاهان خشک اسپری می شوند و سپس دود می شوند، اما می توانند به عنوان یک چای گیاهی تهیه شوند. علیرغم ادعاهای سازنده، اینها ترکیبات شیمیایی هستند تا محصولات “طبیعی” یا بی ضرر.

باربیتورات ها، بنزودیازپین ها و خواب آورها

باربیتورات ها، بنزودیازپین ها و خواب آورها داروهای تضعیف کننده سیستم عصبی مرکزی به حساب می آیند. آنها اغلب در جستجوی احساس آرامش یا تمایل به فراموش کردن افکار یا احساسات مرتبط با استرس مورد استفاده قرار می گیرند.

علائم اعتیاد
علائم اعتیاد

مت، کوکائین و سایر محرک ها

محرک ها شامل آمفتامین ها، مت (متامفتامین)، کوکائین، متیل فنیدات (ریتالین، کنسرتا، سایرین) و آمفتامین-دکستروآمفتامین هستند. انها در افزایش انرژی، بهبود عملکرد در محل کار یا مدرسه، یا کاهش وزن یا کنترل اشتها مورد استفاده قرار می گیرند و مورد سوء استفاده قرار می گیرند.

سم زدایی بدن

داروهای باشگاهی

داروهای کلوپ اغلب در کلوپ ها، کنسرت ها و مهمانی ها به کار می رود. به عنوان مثال می توان به اکستازی یا مولی و کتامین اشاره کرد. بهتر است از مصرف زیاد این داروها نیز پرهیز شود.

ترک اعتیاد به مواد مخدر

دوستان عزیز بهترین راه برای ترک اعتیاد به مواد مخدر ، ثبت نام کردن در یک کمپ ترک اعتیاد معتبر با داشتن مددیاران و پزشکان حرفه ای و با تجربه می باشد .کمپ ترک اعتیاد احیاء تازه به عنوان بهترین کمپ ترک اعتیاد در تهران با داشتن مدارک رسمی از سازمان بهزیستی کشور توانسته در این چندین سال فعالیت خود به عنوان موسسه ترک اعتیاد ، سیرزیادی از بیماران اعتیاد را درمان و به پاکی دوباره خود برساند.

کمپ ترک اعتیاد احیاء تازه به شهر های (کهریزک ، رباط کریم ، پرند ، پیشوا ، جنوب تهران ،  ورامین ، پاکدشت ، شهرری ، قرچک) نزدیک می باشد و اگر ساکن این شهر ها هستید به راحتی میتوانید در این کمپ ترک اعتیاد ثبت نام و یک قدم بزرگ به سمت پاکی خود بردارید .

چت آنلاین

ثبت نام در کمپ ترک اعتیاد

شبکه مجازی کمپ ترک اعتیاد (اینستاگرام کمپ)

شماره تماس مستقیم مدیریت ، آقای رنجبر :

tel: 09122687608

لطفا به این مطلب امتیاز دهید.
مقاله قبلی
متامفتامین
مقاله بعدی
عوامل ایجاد اعتیاد به مواد مخدر
درباره کمپ ترک اعتیاد اختیاری و اجباری بیشتر بدانید

پست های مرتبط :

نتیجه‌ای پیدا نشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.