راه کار های طبیعی ترک سیگار

folder_openمقالات
comment1 دیدگاه

تاریخ بروز رسانی : 1401/03/29 – توسط : admin

راه های طبیعی برای کمک به ترک اعتیاد به سیگار

راه کار های طبیعی ترک سیگار
راه کار های طبیعی ترک سیگار

ترک اعتیاد به سیگار یکی از سخت ترین کار هایی است که می توانید در آن پیروز شوید. بنابراین طبیعی است که هر چیزی را که ممکن است به شما کمک کند ترک کنید را بخواهید انجام دهید. بسیاری از مردم راهکار های طبیعی را امتحان می کنند، اما همه آنها موثر نیستند و یا خطرات زیادی دارند. با این حال، مطالعات انجام شده نتایج امیدوارکننده ای را برای برخی از این راه های ترک اعتیاد به دخانیات نشان می دهند. در این مطلب با احیاء تازه (بهترین کمپ ترک اعتیاد تهران) همراه باشید تا با این راه ها آشنا شوید.

معرفی این راهکار ها برای ترک اعتیاد به سیگار

بسیاری از افرادی که با موفقیت سیگار را ترک کردند، از روش های متعددی از جمله مشاوره یا پشتیبانی ها در کمپ ها استفاده کردند. بنابراین ممکن است به فکر افتاده باشید که ترکیبی از روش ها برای شما بهترین نتیجه را می دهد. حتما در این باره با احیاء تازه(کمپ ترک اعتیاد در تهران) مشورت کنید.

در این مقاله میتوانید ترک آسان سیکار را یادبگیرید 

1.  طب سوزنی اولین راه طبیعی برای ترک سیگار

طب سوزنی در کمک به ترک سیگار
طب سوزنی در کمک به ترک سیگار

طب سوزنی ممکن است برای کمک به ترک سیگار موثر باشد. متخصص طب سوزنی سوزن های نازکی(که به اندازه یک تار مو نازک هستند) را وارد نقاط خاصی از بدن می کند. افراد برای شرایط مختلف دیگر مانند درد مزمن و میگرن نیز طب سوزنی دریافت می کنند.

طب سوزنی به طور کلی بی خطر است. با این حال، اگر سوزن ها به طور نامناسب وارد شوند، ممکن است آسیب بافتی ایجاد شود. اگر سوزن ها ضدعفونی نشده باشند، احتمال عفونت نیز وجود دارد.

چگونه طب سوزنی برای ترک سیگار موثر است؟

یک مطالعه به بررسی تأثیر طب سوزنی بر ترک سیگار پرداخت. شرکت کنندگان، سوزن های طب سوزنی را در قسمت های مختلف گوش دریافت کردند و حدود 20 دقیقه در این وضعیت باقی ماندند.

برای کمک به مقاومت در برابر سیگار کشیدن در بین جلسات، متخصصان طب سوزنی توپ های کوچکی (به اندازه نوک خودکار) که با نوار نامرئی به گوش شرکت کنندگان چسبیده بود، ارائه کردند. وقتی شرکت کننده ها هوس سیگار کشیدن کردند، به آن ها دستور داده شد که به آرامی روی توپ فشار دهند که باعث تحریک نقطه طب سوزنی می شود.

در نتیجه، تعداد سیگارهایی که هر فرد در روز می کشید کاهش یافت. متوسط ​​زمان عود بیماری 38.71 روز بود که برای افرادی که از سیگار الکترونیکی استفاده می کردند، بیش از 35 روز و برای افرادی که از تکه های نیکوتین به عنوان روش استفاده می کردند، بیش از 14 روز بود.

نویسندگان این مطالعه به این نتیجه رسیدند که طب سوزنی یک روش موثر و بی خطر برای کمک به ترک اعتیاد به سیگار است.

2. استفاده از فلفل سیاه در ترک اعتیاد به دخانیات!

تاثیر فلفل سیاه در ترک سیگار
تاثیر فلفل سیاه در ترک سیگار

اسانس فلفل سیاه ممکن است شدت ولع مصرف سیگار را کاهش دهد. در یک مطالعه، شرکت کنندگان هر بار که هوس مصرف می کردند، یک قطره روغن فلفل را بر روی دستمال استنشاق می کردند.

استفاده از فلفل سیاه ممکن است اشتیاق سیگار کشیدن را کاهش دهد.

شرکت کنندگان گزارش دادند که هم روغن فلفل سیاه و هم روغن گلپر شدت هوس آنها را کاهش می دهد. علاوه بر این، روغن ها هوس های مکرر را نیز کاهش می دهند.

روغن فلفل سیاه در کاهش اشتها موثرتر بود. در حالی که روغن گلپر در افزایش زمان بین هوس ها تاثیر بیشتری می گذاشت. استنشاق روغن فلفل سیاه یک نوع آروماتراپی است که ممکن است به رفع هوس کمک کند. با این حال، مطالعات بیشتری برای درک کامل اثرات مورد نیاز است.

3. هیپنوتیزم درمانی در ترک اعتیاد به سیگار

هیپنوتیزم درمانی نوعی درمان است که معمولاً توسط یک درمانگر انجام می شود و در آن فرد دچار “خلسه” یا حالتی خاص می شود که عمیقا با افکار و احساسات درونی او مرتبط است. ممکن است به بیماران در مقابله با ناراحتی و ضربه روحی کمک کند. هنگامی که هیپنوتیزم توسط درمانگر یا متخصص آموزش دیده انجام می شود،به طور کلی یک درمان ایمن تلقی می شود.

نتایج ترکیبی هیپنوتیزم برای ترک سیگار

بر اساس یک کارآزمایی تصادفی، هیپنوتیزم درمانی فقط اندکی موثرتر از مشاوره رفتاری است تا به افراد در ترک سیگار کمک کند. موفقیت افرادی که تحت هیپنوتراپی قرار گرفتند پس از یک سال ترک سیگار، به میزان 29 درصد بود. کسانی هم که مشاوره دریافت می کردند، 28 درصد در ترک سیگار موفق بودند. بنابراین نتایج تقریبا مشابه بود.

دراین مقاله میتوانید درباره فواید سیگار مطالعه نمایید.

در مطالعه دیگری، هیپنوتیزم درمانی با درمان های جایگزین نیکوتین(NRTs) مقایسه شد. نتیجه گیری این بود که هیپنوتیزم درمانی در پرهیز طولانی مدت از اعتیاد به دخانیات موثر تر است. اگرچه با ترکیبی از دو روش درمانی هیچ بهبودی در پرهیز مشاهده نشد!

اگر در آزمایش هیپنوتیزم مردد هستید ، ممکن است بخواهید نوع دیگری از درمان مانند درمان رفتاری شناختی (CBT) را امتحان کنید. نشان داده شده است که CBT می تواند به کنترل خود در هنگام مقاومت در برابر میل به کشیدن سیگار کمک شایانی کند.

4. مخمر سنت جانز و تاثیر آن در کمک به ترک سیگار

سنت جانز گیاهی است که قرن ها از آن استفاده دارویی شده است. از این دارو برای درمان علائم افسردگی، علائم یائسگی، اختلال بیش فعالی، وسواس فکری و عملی (OCD) و بسیاری از بیماری های دیگر استفاده می شود. این که آیا برای شرایط ترک اعتیاد به سیگار موثر است یا خیر، جای بحث دارد.

سنت جانز برای افسردگی خفیف و متوسط ​​برای یک دوره کوتاه مدت، به اندازه یک داروی ضد افسردگی استاندارد موثر است. این ثابت نشده است که یک درمان طولانی مدت موثر برای افسردگی است. همچنین اثبات نشده است که در درمان انواع شدیدتر افسردگی موثر باشد.

تحقیقات بیشتری در این باره مورد نیاز است!

اگرچه برخی از افراد برای ترک اعتیاد به دخانیات از سنت جانز استفاده می کنند، اما اثبات نشده است که برای این منظور موثر است. اگرچه به نظر می رسد که خار مریم تنها در صورت مصرف بی خطر است، اما می تواند در اثربخشی دارو های تجویزی و بدون نسخه، از جمله داروهای ضدافسردگی، دارو های درمان عفونت های HIV و ایدز، دارو های جلوگیری از رد پیوند اعضا برای بیماران پیوندی، اختلال ایجاد کند.

استفاده از مخمر سنت جانز برای خانم های باردار یا شیرده، توصیه نمی شود. حتماً قبل از مصرف این گیاه یا هر مکمل گیاهی دیگری با پزشک خود مشورت کنید.

5. آب لیمو تازه راهی طبیعی برای ترک سیگار

تاثیر آ لیمو تازه در ترک سیگار
تاثیر آ لیمو تازه در ترک سیگار

لیمو ترش طبیعی ممکن است جایگزین مقرون به صرفه و قابل دسترسی برای صمغ نیکوتین برای ترک سیگار باشد. همچنین ممکن است به ترک سیگار کمک کند.

پس از هفت روز، افرادی که آب لیمو مصرف می کردند نسبت به افرادی که از آدامس نیکوتین استفاده می کردند، بیشتر سیگار می کشیدند. پس آدامس نیکوتین در کاهش میل به سیگار بهتر عمل می کند.

به طور قطعی مشخص نیست که چرا آب لیمو می تواند در کاهش اشتها کمک کند. محققان خاطر نشان کرده اند که افرادی که سیگار می کشند، معمولاً سطوح پایین تری از ویتامین C در بدن خود دارند که ممکن است هوس را افزایش دهد و آب لیمو می تواند ویتامین C را در بدن تامین کند.

لیمو همچنین دارای خواص ضد باکتریایی است که به بازسازی سیستم ایمنی افراد سیگاری کمک می کند. برای درک کامل اینکه چگونه آب لیمو می تواند منجر به ترک سیگار شود ، مطالعات بیشتری مورد نیاز است.

6. تغییر سبک زندگی بهترین راه ترک اعتیاد به سیگار

تغییراتی در شیوه زندگی از رژیم غذایی گرفته تا خواب، وجود دارد که می تواند به شما در ترک سیگار کمک کند. مطالعات نشان می دهد افرادی که سیگار می کشند، نسبت به افرادی که هرگز سیگار نکشیده اند رژیم غذایی کمتری دارند. رژیم غذایی سالم ممکن است به ترک اعتیاد به سیگار کمک کند.

اطمینان حاصل کنید که به اندازه کافی آب می نوشید. مصرف کافئین و شکر را محدود کنید! یک مطالعه روی نوشیدنی های کافئین دار و شیرین (مانند نوشیدنی های انرژی زا)، مصرف آن ها را با افزایش سیگار مرتبط می داند.

تنفس عمیق و مدیتیشن با ترک سیگار ارتباط دارد. همچنین، مطمئن شوید که فعالیت بدنی و خواب کافی در طول شبانه روز دارید. مراقبت از بدن و برآورده کردن این نیازهای اساسی می تواند کمک زیادی به ترک سیگار کند.

جمع بندی

اگر به دنبال استفاده از هر نوع داروی جایگزین برای ترک سیگار هستید، ابتدا با پزشک خود مشورت کنید. به عنوان مثال، بسیاری از مکمل ها و گیاهان دارویی هشدار هایی را ارائه می دهند که نشان می دهد افرادی که دارای شرایط خاص پزشکی یا شیرده و باردار هستند، نباید از آن ها استفاده کنند.

ترک سیگار آسان نیست، اما ممکن است با امتحان کردن داروهای طبیعی همراه با سایر روش های درمانی مانند مشاوره یا جایگزینی نیکوتین برای شما بهترین نتیجه را انجام دهید. برای دریافت مشاوره و استفاده از یک کمپ ترک اعتیاد برای ترکی ساده، احیاء تازه(کمپ ترک اعتیاد تهران) در کنار شما است. براحتی با ما تماس بگیرید و این اعتیاد را برای همیشه از زندگی خود حذف کنید.

همچنین در کمپ ترک اعتیاد احیای تازه میتوانید از روش های ترک اجباری و ترک اختیاری استفاده نمایید تا با ثبت نام در کمپ یک قدم بزرگ برای خود ، یا دوستان و خانواده عزیزتان برداشته باشید و پیش به سوی یک زندکی کاملا پاک و سالم داشته باشید . همچنین کمپ ترک اعتیاد دارای صفحات مجازی می باشد که با دنبال کردن آن و پیام دادن به ما ، مشاوران ما با شما در ارتباط قرار میگیرند و میتوانید رایگان با ما در تماس باشید . صفحه کمپ ترک اعتیاد احیاء تازه در مجازی

این مطلب برای شما چه تاثیری داشت؟ اگر عزیزانتان تصمیم به ترک اعتیاد به سیگار و ترک اعتیاد به دخانیات دارند، این مطلب را برای آن ها نیز بفرستید.

5/5 - (1 امتیاز)
مقاله قبلی
1 ماه و یک سال پس از ترک سیگار
مقاله بعدی
اعتیاد به دخانیات را ترک کنید تا برنده باشید
درباره کمپ ترک اعتیاد اختیاری و اجباری بیشتر بدانید
Tags: ترک سیگار, راه کار های طبیعی ترک سیگار, راه های طبیعی ترک اعتیاد

پست های مرتبط :

1 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.