پشتیبانی کمپ ترک اعتیاد احیاء تازه
پاسخگوی همه سوالات شما عزیزان هستیم.

09358666564 09122687608

روش های درمان اعتیاد و ترک اعتیاد به مواد مخدر

folder_openترک اعتیاد, مقالات
commentبدون دیدگاه

تاریخ بروز رسانی : 1401/03/29 – توسط : admin

روش های درمان اعتیاد و ترک اعتیاد به مواد مخدر

روش های درمان اعتیاد و ترک اعتیاد به مواد مخدر
روش های درمان اعتیاد و ترک اعتیاد به مواد مخدر

آیا شما هم معتاد به مواد مخدر می باشید و یا عزیزی دارید که با این بیماری دست و پنجه نرم می کند؟ شاید تصمیم به ترک مواد مخدر گرفته اید و یا دنبال برنامه ای مطلوب برای ترک اعتیاد عزیزان خود هستید…

اعتیاد به مواد مخدر چیست ؟

اعتیاد به مواد مخدر یک بیماری اصلی، پیش رونده و کشنده است. این عارضه، نوعی ارتباط تسکین دهنده با یک مادۀ روان گردان یا تأثیر گزار بر ذهن و یا رفتاری که مارا در برابر میل بیش از حد، ناتوان می کند می باشد. اعتیاد به عنوان حالتی که در آن بدن انسان برای انجام فعالیت های عادی خود به یک ماده یا یک رفتار خاص وابسته می شود تعریف شده است. زمانی که که ماده مورد نیاز در اختیار بدن قرار نمی گیرد یا انجام رفتاری که شخص معتاد بدان وابسته شده است امکان پذیر نمی باشد، نتیجه کار بروز علائم خماری یا محرومیت است.

برای درمان اعتیاد چقدر زمان لازم است؟

اعتیاد به مواد مخدر یک بیماری قابل درمان است، اما در درمان اعتیاد آگاهی و شناخت بیمار و خانواده نسبت به ویژگیهای و خصوصیات اعتیاد و درمانش لازم و ضروری است . لازم است هم بیمار و هم خانواده اش بدانند که اعتیاد بیماری مزمن است و بهبودی نیازمند صبر و بردباری آنها می باشد.
برای درمان اعتیاد یک زمان مشخص وجود ندارد .پیشینه اعتیاد ، میزان مصرف، ویژگیهای شخصیتی و خانوادگی، نوع ماده مصرفی، بیماریهای همراه با اعتیاد ، میزان حمایت، استفاده از درمانهای داروئی و غیر داروئی و عوامل دیگری در طول مدت بهبودی و ترک اعتیاد تاثیر گذار هستند و البته گاهی حتی بیمار برای درمان روش مناسب را انتخاب نمی نماید که این موضوع نیز باعث به تاخیر افتادن درمان اعتیاد می شود.

آیا ممکن است درمان اعتیاد با شکست مواجه شود؟

ترک اعتیاد
ترک اعتیاد

گاهی اوقات به دلیل عود مجدد مصرف مواد، این گونه استدلال می شود که درمان اعتیاد یا ترک اعتیاد شکست خورده است. اما باید توجه کرد که عود مجدد به معنای شکست درمان نیست، بلکه ماهیت مزمن بیماری به معنای آن است که عود سوءمصرف مواد نه تنها اجتناب ناپذیر است، بلکه احتمالا، میزان عود، مشابه سایر بیماریهای پزشکی مزمن مانند دیابت، فشارخون، و آسم است که هم مؤلفه های فیزیولوژیکی و هم رفتاری را دارند.

درمان بیماریهای مزمن شامل تغییرعمیق رفتارهای پذیرفته شده است، و عود به معنای شکست درمان نیست. برای بیماران معتاد، بازگشت به سوءمصرف مواد نشان می دهد که لازم است درمان یا سازگاری دوباره برقرار شود، یا این که درمان جایگزین نیاز است.

روشهای درمان و ترک اعتیاد به مواد مخدر

تاکنون روش های گوناگونی برای ترک و درمان بیماران معتاد به کار گرفته شده است که به اختصار به ذکر چگونگی انجام روش ها پرداخته می شود.

  • روش اول درمان اعتیاد: کم کردن تدریجی ماده مخدر

یکی از روشهای درمان اعتیاد یا ترک اعتیاد کم کردن تدریجی ماده مخدر است .در این روش بیمار معتاد می تواند با یک برنامه ریزی منظم و دقیق و با اراده ای قوی و محکم ، روزانه از ماده مخدری که استفاده می نماید کم کند تا آن را در مدت 2 تا 3 هفته به صفر برساند. در این روش بیمار نیاز دارد که زیر نظر روان پزشک معالج از داروهای تجویز شده استفاده نماید.

داروهای تجویز شده اغلب داروهایی است که در رشته روان پزشکی به کار برده می شود و موجب می گردد که علایم وابستگی روانی و جسمی بیمار معتاد به آن میزان کاهش یابد که فرد معتاد احساس نیاز به ماده مخدر نداشته باشد. از خصوصیات این روش درمان اعتیاد ،این است که فرد می تواند به فعالیت های روزمره خود بپردازد .

ترک اعتیاد مواد
ترک اعتیاد مواد

درباره کمپ ترک اعتیاد احیای تازه :

کلینیک ترک اعتیاد شبانه روزی احیای تازه در تهران با مجوز رسمی از وزارت بهداشت ، برای بستری بیماران مبتلا به اعتیاد ، از بهترین و مجهز ترین کلینیک های جنوب تهران ، شهرری می باشد . این کلینیک از معدود کلینیک هایی است که از نظر روانپزشکی و روانشناسی در کنار سایر کادر درمانی و متخصصان خود  انجام میدهد .

جهت تماس با مشاوران ما با شماره 09122687608 تماس حاصل نمایید یا با رفتن به صفحه ثبت نام در کمپ روند ثبت نام را آغاز نمایید . با آرزوی سلامتی برای شما بیماران اعتیاد.

بهترین کمپ ترک اعتیاد در تهران

ترک اعتیاد

کمپ ترک اعتیاد در تهران

لطفا به این مطلب امتیاز دهید.
مقاله قبلی
آنچه باید درباره دخانیات بدانید | 18 ضرره دخانیات
مقاله بعدی
فواید سیگار|لذت سیگار
درباره کمپ ترک اعتیاد اختیاری و اجباری بیشتر بدانید
Tags: اعتیاد, اعتیاد به مواد مخدر, اعتیاد چیست, روش های ترک اعتیاد

پست های مرتبط :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.