ترک اعتیاد کوکائین و کراک

folder_openمقالات
comment1 دیدگاه

تاریخ بروز رسانی : 1401/03/29 – توسط : admin

ترک اعتیاد کوکائین و کراک کاملا امن چگونه است؟

ترک اعتیاد به کوکائین و کراک
ترک اعتیاد به کوکائین و کراک

کوکائین یک ماده بسیار اعتیادآور و غیرقانونی است. بیش از 14 درصد از آمریکایی های 12 ساله و بالاتر، حداقل یکبار در طول عمر خود کوکائین را امتحان می کنند. کوکائین یک ماده انرژی زا است و باعث می شود فرد، هوشیار و پرانرژی شود. کوکائین یا کراک یک ماده به شکل پودر سفید است و ترک آن ها می تواند سخت و خطرناک باشد. برای ترک اعتیاد به کوکائین یا کراک، حتما باید به صورت اصولی پیش بروید و سرخود این کار را انجام ندهید. اگر قصد ترک اعتیاد کراک یا کوکائین را دارید، در این مطلب از احیاء تازه( بهترین کمپ ترک اعتیاد تهران) با ما همراه باشید.

کوکائین و کراک چجور مواد مخدری هستند؟

وقتی کوکائین جوشانده و رقیق می شود، به شکل کریستال سنگ سخت تشکیل می شود، به آن کراک یا کوکائین می گویند. از آنجا که این نوع کوکائین بسیار غلیظ است، اعتیادآور تر است و تاثیر شدید تری بر روی فرد می‌گذارد. کراک، جایگزین ارزان تری برای کوکائین است؛ بنابراین برای افرادی که دارای اعتیاد هستند، بسیار راحت تر در دسترس است.

کوکائین و کراک برای سیستم قلبی عروقی بسیار مضر هستند. تعداد کسانی که در مراکز توانبخشی بستری هستند و اعتیاد به کوکائین و کراک دارند، بیش از ۵ درصد بیشتر از سایر افراد در  خطر مرگ و میر هستند. همچنین، نحوه مصرف کوکائین و کراک می تواند باعث ایجاد مشکلات مختلف و طولانی مدت برای سلامتی شود. کوکائین پوشش مجاری بینی را تحریک می کند و حتی می تواند شروع به خوردن تیغه بینی و غضروف داخلی که سوراخ های بینی را جدا می کند، بکند.

تزریق کوکائین نیز باعث عفونت می شود؛ زیرا معمولا از سوزن های آلوده برای تزریق استفاده می کنند. خطر ابتلا به بیماری هایی که از راه خون منتقل می شوند، مانند HIV یا هپاتیت در افرادی که کوکائین تزریق می کنند زیاد است.

در این مقاله میتوانید درباره “ترک اعتیاد به کوکائین” بیشتر مطالعه کنید .

چگونه کوکائین و کراک را ترک کنیم؟

فردی که اعتیاد به کوکائین و‌ کراک دارد، وابستگی جسمی و روانی شدیدی به آن پیدا می کند. کراک شکل غلیظ تری نسبت به کوکائین پودری دارد. به دلیل قدرت کراک، ترک آن نیز اغلب سخت تر است. مصرف کراک و‌ کوکائین باعث تغییراتی در مغز و سیستم عصبی بدن می شود. وقتی فردی که اعتیاد به‌کراک و کوکائین دارد، استفاده از آن را متوقف می کند، بدن او باید دوره ای را طی کند تا نحوه عملکرد بدون کراک و کوکائین را در سیستم خود بیاموزد.

فرد در حین ترک، علائمی مانند افسردگی، پارانویا، خستگی، اضطراب، نوسانات خلقی، بیقراری، تحریک، یا رویا های  ناخوشایند را تجربه می کند. علائم جسمی و روانی ترک اعتیاد به کراک یا کوکائین بسته به بسیاری از عوامل فردی مانند تحمل مصرف کننده، متابولیسم، مدت اعتیاد، شدت اعتیاد و وجود شرایط زمینه ای سلامت روانی یا سایر اعتیاد ها متفاوت خواهد بود.

علائم ترک اعتیاد به کراک و‌ کوکائین

چگونه کوکائین و کراک را ترک کنیم

ترک اعتیاد کوکائین و‌کراک عوارض جسمی و روانی شدیدی دارد. از آنجا که ترک آن ها بسیار دشوار است، توصیه می شود که تحت نظر یک مرکز درمان اعتیاد باشند. دو مرحله ترک وجود دارد: ترک حاد، که به علائم فوری و جسمی اشاره می کند و ترک طولانی مدت، که به علائم روانی گسترده ای اشاره می کند و ممکن است هفته ها یا ماه ها پس از ترک نیز رخ دهد.

علائم شایع ترک حاد عبارتند از: اضطراب، خستگی، رویا های ناخوشایند، مشکل در تمرکز، تحریک پذیری‌ و تغییرات خلق و خوی.‌ علائم ترک طولانی مدت نیز ممکن است شامل افسردگی، اضطراب، تحریک، مشکل در خوابیدن، کمبود انگیزه، ناتوانی در احساس لذت، عصبانیت یا طغیان های احساسی باشد.

 

در این مطلب کامل ترین مطلب ترک اعتیاد را مطالعه نمایید .

مدت زمان ترک اعتیاد به کراک و کوکائین

همانطور که گفته شد، مدت زمان ترک اعتیاد به کراک و کوکائین برای هر فرد متفاوت است و مواردی مانند شیمی بدن فرد، تحمل و شدت و مدت اعتیاد بر آن تاثیرگذار است. علائم جسمانی ترک آن معمولاً بین 1 تا  چند ماه طول می کشد. در واقع، زمان دقیقی برای آن وجود ندارد!

هرگونه علائم ترک که بیش از 3 هفته طول بکشد، PAWS یا ترک طولانی مدت محسوب می شود.‌ در هفته اول ترک کراک و کوکائین، فرد از علائم شدید جسمی رها می شود و ممکن است احساس کند که بهبود یافته است. بسیاری از افراد در این مدت ناخواسته مقاومت خود را از دست می دهند و در برابر عود بیماری آسیب پذیر می شوند.

به منظور جلوگیری از عود در روند ترک، بسیار مهم است که زیر نظر یک مرکز درمان ترک اعتیاد باشید تا پشتوانه ای برای کمک به شما باشد. احیاء تازه( بهترین کمپ ترک اعتیاد تهران) برنامه های درمانی زیر نظر متخصصان و کارشناسان آموزش دیده یک محیط آرام با کادر پشتیبانی حرفه ای را برای شما فراهم کرده است.

جدول زمانی ترک کوکائین

مدت زمان ترک کوکائین
مدت زمان ترک کوکائین

افراد ممکن است 24 الی72 ساعت پس از شروع اولین دوره درمان، علائمی مانند پارانویا و بدن درد را تجربه کنند. همچنین در موارد نادری ممکن است دچار توهم در این دوره بشوند. اضطراب، بی خوابی، خستگی شدید، تحریک پذیری و هوس مصرف در 24 ساعت اول کاملا عادی است. پس از گذشت این دوره، توهمات و پارانویا به طور کلی فروکش می کنند.

همچنین در هفته اول، علائم دیگری از جمله تحریک پذیری، خستگی شدید، مشکل در خواب و بی انگیزگی ظاهر می شود.

هفته دوم نیز تحریک برای مصرف ماده شدیدتر می شود و اغلب افسردگی شروع می شود. در این هفته مغز هنوز به روند ترک واکنش نشان می دهد و معمولاً دوپامین کافی برای احساسات مثبت تولید نمی کند. در این دوره ممکن است اضطراب دوباره بازگردد.

طی هفته های سوم و چهارم، شیمی بدن هنوز در حال تغییر است و تغییرات خلقی نسبتاً مکرر است. اگرچه اشتیاق فیزیکی برای مصرف فروکش کرده است، اما تحریک و هوس های روانی برای مصرف به طور کلی تا ماه اول باقی می مانند. احساس اضطراب یا افسردگی نیز ممکن است در این هفته وجود داشته باشد.

ترک کوکائین با سم زدایی

پزشکان در مراکز درمانی دارویی استراتژی های سم زدایی را بر اساس شیمی بدن منحصر به هر فرد و سابقه پزشکی ایجاد می کنند. برخلاف برخی از داروهای دیگر، از جمله داروهای ضد اضطراب، ترک در طول سم زدایی کاهش نمی یابد. مصرف کنندگان کراک و کوکائین، زیر نظر پزشک، با دارو هایی که به مقابله با علائم ترک ناخوشایند کمک می کند، ترک کردند.

داروهایی که ممکن است در طول سم زدایی ترک استفاده شوند و مواردی که آنها درمان می کنند عبارتند از:

  • کلونیدین: فشار خون بالا و کاهش اضطراب
  • گاباپنتین: تشنج، سندرم پای بی قرار، اضطراب و بی خوابی
  • پروپرانولول: اضطراب
  • ترازودون: بی خوابی
  • سروکل: بی خوابی
  • ویگاباترین: اضطراب
  • ویستاریل: اضطراب

جمع بندی ترک اعتیاد به کوکائین و کراک

ترک اعتیاد به کوکائین و کراک کاملا امن
ترک اعتیاد به کوکائین و کراک کاملا امن

افرادی که اعتیاد به کوکائین دارند، معمولا شانس بهبودی بالایی را در هنگام درمان دارند. در مراکز درمانی ترک اعتیاد، برنامه های درمانی توسط درمانگران و پزشکانی اجرا می شود که بهبود را بر اساس نیاز های هر بیمار تشخیص می دهند. بسیاری از برنامه ها، از انواع تکنیک های درمانی استفاده می کنند؛ از جمله روان درمانی فردی، گروه های آموزشی روانی، گروه های فرآیندی، گروه های حمایتی یا درمان رفتاری شناختی (CBT)  مصاحبه انگیزشی و درمان رفتاری دیالکتیکی.

این روش های درمانی می تواند به بیماران در یادگیری مهارت های پیشگیری از عود بیماری کمک کرده و رفتار ها و الگوهای فکری را که منجر به سوء مصرف و اعتیاد آن‌ها شده است، تشخیص داده و تغییر دهد. احیاء تازه( بهترین کمپ ترک اعتیاد تهران ) دارای محیطی آرام با سیستم پشتیبانی مناسب آماده خدمت رسانی به شما عزیزان می باشد. هیچوقت برای  ترک کردن دیر نیست! همین الان می توانید به کمپ ما بیایید و یا با شماره تماس ما ارتباط برقرار کنید. مشاورین با شما در تماس خواهند بود و بهترین راهنمایی ها را برای شما ارائه می دهند.

راه های تماس با ما

دوستان عزیزی که تمایل به برقراری ارتباط با ما را دارند ، میتوانید از راه های زیر با ما در تماس باشید :

چت آنلاین
تماس با ما (ثبت نام در کمپ)
شبکه مجازی کمپ ترک اعتیاد احیاء تازه (اینستاگرام)

اگر عزیزی را می شناسید که به کراک و یا کوکائین اعتیاد دارد، این مطلب را برای او بفرستید. باشد که هرچه زودتر، ریشه اعتیاد را از جامعه خود برکنیم.

تهران - شهرری
09122687608
لطفا به این مطلب امتیاز دهید.
مقاله قبلی
4 مرحله برای ترک هروئین
مقاله بعدی
کمپ ترک اعتیاد در پاکدشت
درباره کمپ ترک اعتیاد اختیاری و اجباری بیشتر بدانید
Tags: ترک کراک, ترک کوکائین, راه های ترک کوکائین, مصرف کوکائین

پست های مرتبط :

1 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.