پشتیبانی کمپ ترک اعتیاد احیاء تازه
پاسخگوی همه سوالات شما عزیزان هستیم.

09358666564 09122687608

هرویین کامل بشناسید

folder_openمقالات
commentبدون دیدگاه

تاریخ بروز رسانی : 1401/07/06 – توسط : MHA007

هرویین چیست؟

هرویین کامل بشناسیدهمانطور که در مقالات قبل درباره هرویین توضیح دادیم،هرویین یکی از مشتقات نیمه مصنوعی ماده مرفین می باشد.هرویین اصل و خالص به شکل پودر می باشد که نرم هم بوده ، اما در حال حاضر هرویینی که توسط فروشنده ها به فروش میرسد ناخالصی های زیادی دارد و گاهی ممکنه که داخلش از شیر خشک و یا پودر بیکربنات نیز استفاده کنند و به رنگ کرم مایل به قهوه ای می باشد.

بسته بندی هرویین معمولا در تکه های پلاستیک با شکل مخروطی اماده میکنند و سر آن را با آتش زدن می بندند و به همین علت آن درون آن نفوذ نمیکنند و اکثرا موقع خطر آن را میبلعند.

هرویین از کجا می آید؟

بیشتر هرویین جهان در آسیا و آمریکای لاتین، جایی که خشخاش رشد می کند، تولید می شود. مرفین از صمغ تریاک در آزمایشگاه‌های نزدیک این مزارع استخراج می‌شود و سپس در آزمایشگاه‌های داخل یا مجاور کشور تولیدکننده به هروئین تبدیل می‌شود.

هروئین به چه شکلی است؟

هروئین به چه شکلی است؟
هروئین به چه شکلی است؟

هرویین به شکل خالص آن پودر کریستالی سفید و صورتی با طعم تلخ است که در آب حل می شود. وقتی هروئین در خیابان فروخته می شود، بسته به فرآیند تولید و مواد افزوده شده به آن، رنگ و قوام متفاوتی به خود می گیرد.

هروئین خیابانی می تواند به شکل یک پودر سفید، یک ماده دانه ای قهوه ای یا آدامس چسبنده به رنگ قهوه ای تیره باشد. خلوص هروئین خیابانی از دسته ای به دسته دیگر متفاوت است و می تواند از دو تا 98 درصد متغیر باشد.

برخی از افزودنی‌ها مانند شکر، نشاسته یا پودر شیر برای افزایش وزن ماده در خرده‌فروشی استفاده می‌شوند و داروهای دیگری نیز می‌توانند برای افزایش اثرات هروئین اضافه شوند. کینین را می توان برای تقلید طعم تلخ هروئین اضافه کرد و تشخیص خلوص آن را هنگام آزمایش دشوار می کند.

درباره مقاله “اعتیادآوری هروئین چقدر می باشد؟” بیشتر بخوانید.

هرویین چگونه استفاده می شود؟

هرویین چگونه استفاده می شود؟
هرویین چگونه استفاده می شود؟

رایج ترین راه های برای استفاده از هرویین در بین مردم عبارتند از :

  • تزریق در ورید، ماهیچه یا زیر پوست
  • بالا کشیدن از طریق بینی. در این روش هرویین پودر شده از سوراخ بینی استنشاق می شود.
  • بوییدن یا کشیدن سیگار: در این روش، هرویین از طریق فویل آلومینیومی گرم می شود و دود و بخار حاصل از آن از طریق لوله استنشاق می شود.

معتادان به هروئین ممکن است روش تزریق را انتخاب کنند زیرا بیشترین و فوری ترین اثر را با کمترین مقدار مواد مخدر ایجاد می کند. افراد معتاد به هرویین می توانند آن را دو تا چهار بار در روز تزریق کنند. هنگامی که هرویین با خلوص بالا در دسترس است، یا برای مصرف کنندگان گاه به گاه که ترجیح می دهند تزریق نکنند، احتمال خرخر کردن یا کشیدن هروئین بیشتر است.

4 مرحله برای ترک هروئین

استفاده از هرویین چه حسی دارد؟

تأثیر هروئین یا هر ماده مخدر غیرقانونی روانگردان بر روی فرد. به چندین نوع موارد مختلف بستگی دارد ، از جمله آنها را میتوان به :

  • سن فرد
  • مقدار ماده مصرفی و دفعات مصرف آن.
  • روشی که فرد دارو را مصرف می کند.
  • محیطی که در آن هستید
  • این که آیا فرد قبلاً بیماری جسمی یا روانی داشته است یا خیر.
  • اینکه فرد مشروبات الکلی یا سایر داروهای غیرقانونی یا مجاز مصرف کرده باشد

هنگامی که هرویین به داخل رگ تزریق می شود، باعث افزایش می شود. اثر پس از هفت تا هشت ثانیه احساس می شود و از 45 ثانیه تا چند دقیقه طول می کشد. اگر هروئین خرخره یا دود شود، این اثر چندان قوی نیست.

این سرخوشی شدید اولیه با یک دوره تسکین و آرامش (بودن در گره) همراه است که می تواند تا یک ساعت طول بکشد. هنگامی که هروئین به صورت زیر جلدی یا عضلانی تزریق می شود، این اثر در مدت پنج تا هشت دقیقه آهسته تر رخ می دهد.

افرادی که به تازگی مصرف هروئین را آغاز کرده اند ممکن است دچار حال تهوع و استفراغ شوند. افکت های مورد نظری که کاربر به دنبال آن است شامل جداسازی درد جسمی و روحی و احساس لذت می باشد. عوارض دیگر عبارتند از کند شدن تنفس، تنگ شدن مردمک چشم، خارش و تعریق. مصرف منظم هروئین می تواند باعث یبوست، کاهش میل جنسی و قطع یا بی نظمی چرخه قاعدگی شود.

درباره “تفاوت اعتیاد جسمی و اعتیاد روانی در چیست” بیشتر بخوانید.

مصرف هرویین باعث تغییرات زیادی در خلق و خو و رفتار فرد مصرف کننده می شود. افرادی که به هروئین معتاد هستند پس از مصرف هروئین می توانند سرکش و مطیع شوند و در طول ترک نیز تحریک پذیر و پرخاشگر شوند.

اثر هروئین چقدر ادامه دارد؟

اثرات هرویین به طور معمول سه تا پنج ساعت، صرف نظر از نحوه استفاده، بسته به مقدار مصرف شده، طول می کشد.

افراد معتاد به هرویین باید هر 6 تا 12 ساعت هروئین مصرف کنند تا از علائم ترک جلوگیری کنند. علائم اولیه شدید است و شامل آبریزش بینی، عطسه، اسهال، استفراغ، بی قراری و میل مداوم به هروئین است.

علاوه بر این، در هنگام ترک هروئین، صاف شدن موهای روی پوست (گرانولاسیون پوست) و حرکات غیر ارادی پا رخ می دهد. علائم ترک هروئین در عرض چند روز به اوج خود می رسد و معمولاً طی 5 تا 10 روز برطرف می شود. سایر علائم ترک ممکن است بیشتر طول بکشد، از جمله بی خوابی، اضطراب و هوس. ترک هروئین کشنده نیست، اما می تواند بسیار ناراحت کننده باشد.

آیا هرویین خطرناک است؟

آیا هرویین خطرناک است؟
آیا هرویین خطرناک است؟

بله، مصرف مداوم هرویین، چه تزریقی، چه خرخره یا دودی، می تواند در عرض دو تا سه هفته منجر به وابستگی جسمی و روانی شود.

البته همه کسانی که هرویین را آزمایش می کنند معتاد نمی شوند. برخی از افراد فقط گاهی اوقات استفاده می کنند، به عنوان مثال در تعطیلات آخر هفته، بدون افزایش دوز. با مصرف مداوم هروئین، تحمل نسبت به اثرات دارو ایجاد می شود و برای دستیابی به اثر مطلوب هروئین هر چه بیشتر مورد نیاز است. استفاده مداوم از مقادیر روزافزون هروئین در نهایت منجر به وابستگی می شود.

هنگامی که اعتیاد به هروئین ایجاد شد، ترک مصرف آن می تواند بسیار دشوار باشد. افرادی که برای مدت طولانی از هروئین استفاده کرده اند ممکن است گزارش دهند که دیگر از این دارو لذت نمی برند. آنها همچنان به مصرف هرویین ادامه می دهند.

ترک اعتیاد به هرویین

دوستان عزیز ، بهترین راه برای ترک اعتیاد به هرویین ، ثبت نام در کمپ ترک اعتیاد حرفه ای با داشتن کادر درمانی مجرب و با تجربه می باشد .اصلا برای ترک هرویین به سمت ترک اعتیاد در منزل نروید که این روش به صورت غیر اصولی انجام می شود و در بلند مدت میتواند خسارات جبران ناپذیری از خود بر جای بگذارد.

کمپ ترک اعتیاد احیاء تازه ، به عنوان بهترین کمپ اعتیاد تهران به شما عزیزان در این مسیر همراهی خواهد کرد و تا انتهای پاکی کامل شما با شما خواهد بود ، برای اطلاعات بیشتر میتوانید با ما در تماس باشید.

کمپ ترک اعتیاد در تهران

بهترین کمپ ترک اعتیاد در تهران

سم زدایی بدن

ترک اعتیاد

تهران،شهرری ، جاده ورامین

چت آنلاین
تماس با ما (ثبت نام در کمپ)
شبکه مجازی کمپ ترک اعتیاد احیاء تازه (اینستاگرام)

شماره تماس کمپ ترک اعتیاد تهران

شماره تماس مدیریت و مشاوره (رنجبر)

09122687608

شماره تماس جهت هماهنگی و بستری

09358666564

5/5 - (1 امتیاز)
مقاله قبلی
کمپ ترک اعتیاد برادران
مقاله بعدی
مرفین چیست؟
درباره کمپ ترک اعتیاد اختیاری و اجباری بیشتر بدانید

پست های مرتبط :

نتیجه‌ای پیدا نشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.